tiistai 11. marraskuuta 2014

Hei me lennetään!

Varhainen herätys lentokenttähotellissa ja eikun buukkautumaan.  Hollantilaisen lentoyhtiön uusi käytäntö on kuitenkin, että asiakas ohjataan automaatille palvelemään itse itseään. Siellä sitä sitten ollaan muiden kanssa buukkautumassa lennolle ihan omin voimin. Monelle tämä näyttää olevan ylivoimaista, eikä asiaa auta yhtään se, että tutuin automaatista valittava kieli on englanti.

Lopputuloksena saadaan liput kouraan ja sitten pääseekin jonottamaan tiskille!! Siis kuitenkin jonotetaan vielä sinne minne alun perinkin olisi voinut mennä asiansa hoitamaan. Mikä tässä on ideana? No, tietenkin se, että vähin erin nuo tiskit voi lakkauttaa ja pistää asiakkaat hoitelemaan koko buukkausruljanssin itse. Näinhän jo monet toki tekevätkin.

Itse odotan itsepalvelun kehittymistä siihen tasoon, että pääsen itse lentämään itseni eri puolille maailmaa! Se vasta on poikaa! "Kapteeni Niemi miehistöineen toivottaa teidät tervetulleiksi tälle lennolle..." Perämiehenä minulla olisi tietenkin se maailman ahkerin perämies, Hans Besättning. Jokaisella lennolla kun kuulutetaan: "Kapten sejase och Hans Besättning önskar er trevlig resa!"

Kohta sitä istutaan pitkään koneessa. Eri rivillä emännän kanssa. Kyllä itsepalvelu on poekoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti